زمینه و هدف: نوشتن يكي از مهارتهای توانايي های زباني است كه در پي سه مهارت ديگر (گوش دادن ،صحبت كردن و خواندن ) شكل مي گیرد. رشد كاركرد زبان نوشتاری ، شامل اول كلمات و جملات ، صحت دستوری ، نوآوری در نوشتن دانش آموزان آسیب ديده شنوايي كمتر از همتايان شنوا است. اين تحقیق به منظور بررسي تأثیر نرم افزار آموزشي طراحي شده بر پیشرفت مهارت نوشتن دانش آموزان كم شنوای دوره ابتدايي صورت پذيرفت .

روش ها: پژوهش به روش شبه آزمايشي از نوع پیش آزمون –پس آزمون با گروه كنترل انجام گرفت. نرم افزار آموزشي با اقتباس ازالگوی مفهومي برنامه درسي مهارت نوشتن (شريفي و همكاران ، 2016 ) طراحی گرديد و پس از تأيید اعتبار محتوای دروني به عنوان ابزار پژوهش مورد استفاده قرار گرفت. نمونه ها 24 دانش آموز كم شنوا از پايه های اول تا ششم ابتدايي از آموزشگاه استثنايي در دسترس از شهرستان شهريار بودند. جهت تعیین سطح، كلیه دانش آموزان اعم از آزمايشي و كنترل تحت آزمونهای طراحي شده توسط نرم افزار قرار گرفتند و بطرز تصادفي ساده درهر پايه تحصیلي در دوگروه آزمايشي ( 2نفر) و كنترل ( 2نفر )جاي داده شدند. درگروه آزمايشی در ساعت تربیت شنوايي با استفاده از اين نرم افزار به تقويت مهارت نوشتن پرداخته شد.

 

برگرفته از:پانزدهمین همایش گفتاردرمانی ایران _ اردیبهشت 1396

نویسندگان:اعظم شریفی ، محبوبه عارفی ، کورش فتحی واجارگاه ، علی اصغر کاکوجویباري


گفتار درمانی نوشتن ,دانش ,مهارت ,افزار ,آموزان ,كنترل ,مهارت نوشتن ,دانش آموزان ,نوشتن دانش ,افزار آموزشي منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزش های ویژه داستانـَک | بزرگترین مرجع داستان های کوتاه و بلند انحراف جنسی یک کلاس درس ششم ابتدایی ثبت آگهی | معرفی خدمات وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی | یونس صادقی تنوری | خرید و فروش تنور سنتی اتل متل آرزو:)